Högtryckstvätt på hållplats av Saps anställd inom infrastruktur

OM SAPS

Saps anställd utför service på teknik, underhåll

OM SAPS

Trafikljus med tekniker från Saps som utför arbete inom infrastruktur

OM SAPS

Reflektion av Saps-fordon i fönster i stadsmiljö

OM SAPS

Kultur & värderingar

Du som medarbetare är vår absolut viktigaste resurs. Det är din drivkraft och uppfinningsrikedom som ser till att kunden får det den behöver och lite till. Det är du som kan hitta nya vägar till de förbättringar som utvecklar vårt företag. Det är när du gör ditt bästa som vi blir en vinnande verksamhet. Därför är du vår hjälte.

Oräddhet

Att vara orädd ger många fördelar. Den som vågar vinner och genom att vara orädd kan vi hålla huvudet klart, se verkligheten som den är och göra de bästa valen. Vi vågar också gå utanför vår trygghetszon och prövar gärna nya idéer. Det innebär att vi ständigt söker nya utmaningar och aldrig tvekar när nya möjligheter dyker upp.

Enkelhet

Att göra saker enkelt är att göra dem effektivt. Det som är effektivt är också lönsamt. Därför eftersträvar vi enkelhet i allt vi gör. Samtidigt älskar vi komplicerade och sofistikerade utmaningar, och vi har löst många svåra uppdrag genom åren. Receptet har alltid varit detsamma; enkelhet.

Flexibilitet

Omvärlden förändras ständigt och det är viktigt att vi alltid kan anpassa oss efter de krav och önskemål som kommer att dyka upp. För varje ny utmaning har vi en beprövad eller nyskapande lösning. Det gäller även att vända och vrida på invanda beteenden och synsätt. Vi har högt i tak, så tveka aldrig att ge oss konstruktiv eller positiv feedback. Vi vill att du berättar om dina idéer och tankar för oss.

Ansvarsfullhet

Hos oss tar alla ansvar för vad de gör och ser till att det görs så bra
 som möjligt. Vi har ordning och reda på material, ekonomi, tider och administration. På så sätt skapar vi ett starkt förtroende hos våra kunder och samarbetspartners. Att vara ansvarfull handlar också om att tänka efter före. Det innebär t ex att vi inte pratar arbete i sociala medier,
 men så mycket som möjligt på arbetstid.

KUNDPORTAL